Дистанційне навчання — організація освітнього процесу (за дистанційною формою здобуття освіти або шляхом використання технологій дистанційного навчання в різних формах здобуття освіти) в умовах віддаленості один від одного його учасників та їх як правило опосередкованої взаємодії в освітньому середовищі, яке функціонує на базі сучасних освітніх, інформаційно-комунікаційних (цифрових) технологій.
Завдання для учнів
Розклад дзвінків
Ресурси
Дистанційне навчання передбачає два режими.
Асинхронний режим — взаємодія між суб’єктами дистанційного навчання, під час якої учасники взаємодіють між собою із затримкою у часі, застосовуючи при цьому інтерактивні освітні платформи, електронну пошту, форуми, соціальні мережі тощо.
Синхронний режим — взаємодія між суб’єктами дистанційного навчання, під час якої учасники одночасно перебувають в електронному освітньому середовищі або спілкуються за допомогою засобів аудіо-, відеоконференції.
Основні платформи та сервіси, які використовуються в нашому навчальному закладі щоб організувати дистанційне навчання:
І. Форми дистанційної комунікації між учасниками освітнього процесу
- соціальна мережа Facebook – створюється окрема група (коло, спільнота), на якій учитель розміщує завдання та посилання на навчальні матеріали;
- месенджер Viber/Telegram – створюються групи з учнів класу та педагогів, є можливість здійснювати відеодзвінок;
- електронне листування – надсилання листів (у визначений час), що містять матеріали (тексти, презентації, посилання на відео), завдання до них та терміни їх виконання;
- відеоуроки з використанням YouTube-каналу – відеозаписи уроків відповідно до програм навчання;
- студія онлайн-освіти для школярів – https://www.ed-era.com/;
- онлайн-курси для школярів – https://prometheus.org.ua/.
ІІ. Програми для перевірки знань (тестування)
- створення тестів за допомогою Google Forms;
- конструктор тестів сайтів https://naurok.ua/, https://vseosvita.ua/.
- гейміфікована платформа для підготовки до ЗНО – https://ilearn.org.ua/;
- безкоштовна підготовка до ЗНО – https://besmart.study/;
- конструктор тестів — https://onlinetestpad.com/
- LearningApps.org — онлайн-сервіс, який дозволяє створювати інтерактивні вправи. Їх можна використовувати в роботі з інтерактивною дошкою або як індивідуальні вправи для учнів. Дозволяє створювати вправи різних типів на різні теми. Цей сервіс є додатком Web 2.0 для підтримки освітніх процесів. Конструктор LearningApps. org призначений для розробки, зберігання та використання інтерактивних завдань з різних предметів. Тут можна створювати вправи для використання з інтерактивною дошкою.
ІІІ. Хмарні сервіси
Google Classroom — безкоштовний веб-сервіс створений Google для освітніх закладів з метою спрощення створення, поширення і класифікації завдань безпаперовим шляхом. Основна мета сервісу прискорити процес поширення файлів між вчителем і учнем.
Google Classroom об’єднує в собі: Google Drive для створення і обміну завданнями, Google Docs, Sheets and Slides для написання, Gmail для спілкування і Google Calendar для розкладу. Учні можуть бути запрошені до класу через приватний код, чи автоматично імпортуватися з шкільного сайту. Кожен клас створює окрему папку на Google диску відповідного користувача Google Drive, куди може подати роботу, яку оцінює вчитель. Мобільні додатки, доступні на iOS і Android, дозволяють користувачам робити фото та прикріпляти їх до завдань, ділитися файлами з інших додатків та мати оффлайн доступ до інформації. Учитель може відстежувати прогрес кожного учня, а після оцінки його роботи, вчитель може повернути її разом з коментарями.
Сlass Dojo – це зручний і простий інструмент для оцінки роботи класу в режимі реального часу. За допомогою даного сервісу вчитель може швидко і просто оцінювати класну і домашню роботу. Зручний, яскравий, українізований інтерфейс, симпатичні аватари, цікаві для сприймання дітьми, можливість роботи, як із стаціонарного комп’ютера так із планшета, чи смартфона.
Viber — застосунок для смартфонів і комп’ютерів. Інтегрується з адресною книгою та авторизується за номером телефону. Дозволяє здійснювати безкоштовні дзвінки (оплата тільки за рахунок інтернет-трафіку) високої якості між смартфонами з встановленим вайбером, а також передавати текстові повідомлення, зображення, відео та аудіо повідомлення.
Zoom забезпечує проведення необмеженої кількості конференцій, зустрічей і вебінарів.
Нормативна база
Дистанційне навчання регламентується наступними документами.
Наказ Бобровицького ЗЗСО І-ІІІ ступенів №2 №158-о «Про відновлення освітнього процесу в 5-11 класах закладу» від 26.11.2021 р.
Наказ МОН №1115 «Деякі питання організації дистанційного навчання» від 08.09.2020 р.
Положення №04 «Про дистанційну форму здобуття повної загальної освіти» від 05.01.2021 р.
Наказ Бобровицького ЗЗСО І-ІІІ ступенів №2 №07-о «Про організацію дистанційного навчання у закладі з 11.01.2021 по 24.01.2021» від 06.01.2021 р.
Наказ Бобровицького ЗЗСО І-ІІІ ступенів №2 №127-о «Про встановлення карантинних обмежень в закладі освіти» від 22.09.2021 р.
Наказ Бобровицького ЗЗСО І-ІІІ ступенів №2 №129-о «Про відновлення роботи в закладі освіти» від 27.09.2021 р.
Наказ Бобровицького ЗЗСО І-ІІІ ступенів №2 №142-о «Про впровадження карантинних обмежень в закладі освіти» від 29.10.2021 р.
Наказ Бобровицького ЗЗСО І-ІІІ ступенів №2 №153-о «Про відновлення освітнього процесу в 1-4 класах закладу» від 12.11.2021 р.
Наказ Бобровицького ЗЗСО І-ІІІ ступенів №2 №154-о «Про впровадження карантину для здобувачів освіти 5-11 класів» від 12.11.2021 р.
Наказ Бобровицького ЗЗСО І-ІІІ ступенів №2 №15-о «Про впровадження карантинних обмежень в закладі освіти» від 26.01.2022 р.
Наказ Бобровицького ЗЗСО І-ІІІ ступенів №2 №30-о «Про організацію дистанційного навчання» від 18.03.2022 р.
Наказ Бобровицького ЗЗСО І-ІІІ ступенів №2 №79-о «Про організацію дистанційного навчання» від 31 серпня 2022 р.
Наказ Бобровицького ЗЗСО І-ІІІ ступенів №2 №128-о «Про запровадження дистанційної форми навчання» від 10 жовтня 2022 р.